Auto mechanik czy też mechanik samochodowy – to w dzisiejszych czasach bardzo opłacalny zawód. Jest mnóstwo firm, które specjalizują się w tego rodzaju pracach. Także jeśli zastanawiasz się nad tym, czy wybrać taki zawód, powinieneś zdecydować się na taki krok. Od czego zacząć?
Szkoła samochodowa
Najlepiej zacząć od pójścia do szkoły samochodowej. Może to być na przykład technikum samochodowe. Oczywiście po gimnazjum masz różne możliwości. Możesz także wybrać szkołę zawodową. Ale technikum daje większe możliwości. Możesz mieć na przykład wątpliwości na starcie życia, czy na pewno chcesz zostać auto mechanikiem. Na pewno zarówno szkoła zawodowa jak i ogólniak są to rozwiązania bardzo radykalne. Liceum ogólnokształcące jest dla tych, którzy pragną kontynuować swoją naukę na studiach wyższych. Tutaj raczej nie uzyskać konkretnego zawodu. Z kolei szkoły zawodowe przygotowują wyłącznie do zawodu, na przykład do zawodu mechanika samochodowego. Nie masz co tutaj marzyć o studiach wyższych. To też jednostronne rozwiązanie. Z kolei najlepszą opcją będzie wybór technikum samochodowego, ponieważ zyskujesz tutaj z jednej strony konkretny zawód, a z drugiej nadal masz szansę iść dalej na studia, bo technikum samochodowe przygotowuje także do matury. Jeśli interesujesz się auto mechaniką, możesz przecież rozwijać swoje zainteresowania także na studiach wyższych inżynierskich, na przykład na politechnice.
Własna firma
Ale co wtedy, kiedy masz już szkołę? Kiedy masz ukończone technikum samochodowe, pewnie masz już wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat samochodów, a także zaliczone praktyki w warsztacie samochodowym. Teraz pozostaje kilka opcji – albo zatrudniasz się w warsztacie samochodowym i zyskujesz doświadczenie, albo od razu zakładasz firmę. Oczywiście pracować możesz już w czasie szkoły średniej. Przed założeniem własnego warsztatu samochodowego warto zyskać jednak doświadczenie z autami. Popracuj więc na razie w czyimś zakładzie samochodowym, a potem załóż własną firmę. Ale jak zabrać się do założenia takiej firmy? Ważna jest na przykład nazwa. Ważne jest to, aby nazwa twojej firmy związana była z przedmiotem działalności, czyli może to być na przykład nazwa, która zawiera w sobie takie słowa kluczowe jak „auto mechanik”. Istotną rzeczą jest również promocja takiej firmy. Promować można firmę przede wszystkim w internecie – jest bowiem wiele osób, które szukają auto mechaników właśnie w sposób online.