Opony na każda porę roku

0
2062

Produkowanie opon w dzisiejszych czasach oparte jest o nowoczesne podeście. Jak w dawnych czasach kierowcy jeździli na jednych oponach przez cały rok, tak obecne mają do wyboru dwie opcje.

Jedną z nich są opony letnie i zimowe inaczej mówiąc sezonowe. Wyróżniają się dwoma kompletami, jak sama nazwa wskazuje na dwa sezony. Faktem jest, iż właściciel auta, który decyduje się na ten wybór musi mieć na uwadze to, iż trzeba je w odpowiednim czasie wymieniać. Drugą opcją są opony całoroczne, czyli jeden komplet który służy nam przez cały rok bez względu na sezon. Trudno doradzać w tym, które wybrać, ponieważ eksperci motoryzacyjni podkreślają zalety jednych i drugich. W związku z powyższym ten wybór powinien być wyłącznie klienta. Dodatkowo warto nadmienić, że ogumienie sezonowe, oraz całoroczne może służyć długo, aczkolwiek trzeba w tej kwestii dopomóc. Dbanie o ogumienie jest tak samo ważne jak o karoserię, wnętrze pojazdu, poszczególne części, światła,kierunkowskazy itp. Oczywiście większość kierowców potrafi dbać o wszystko inne, ale zapomina o oponach. Rezultat jest taki, że szybciej się zużywają, a tym samym jesteśmy zmuszeni wyłożyć pieniądze na następny komplet. Oczywiście tego można uniknąć przez przedłużanie życia ogumienia stosując się do sprawdzonych zasad.

Ogumienie- nasze błędy?

Fachowcy od motoryzacji wymieniają kilka błędów popełnianych przez kierowców, które sprawiają, że ogumienie zużywa się znacznie szybciej. Po pierwsze jest to wożenie w aucie zbyt dużego zbędnego obciążenia. Niektórzy kierowcy mają dziwny nawyk, iż lubią mieć wiele rzeczy pod ręką. Mimo, że czasami przez rok czegoś nie używają nie wpadną na pomysł, aby wyciągnąć z auta dany ciężki przedmiot. Następna jest technika jazdy. Wielu kierowców uwielbia ostrą jazdę w związku z czym często ruszają i hamują na piskach opon. Zużycie ogumienia w tym momencie jest duże, a biorąc pod uwagę częstotliwość musimy wiedzieć, że komplet opon nie będzie służył nam tak długo jak kierowcom, którzy jeżdżą poprawnie. Kolejną przyczyną szybszego zużywania się opon jest brak dbałości o te części auta. Rzadko skupiamy się na ich czyszczeniu czy konserwacji. Pamiętajmy, że bieżniki opon potrafią się zapychać błotem, piaskiem czy małymi kamykami. Zapchane rowki nie spełniają swojej roli. Druga sprawa zimą drogi polewane są solanką. Aby ogumienie nie zostało uszkodzone przez sól koniecznie trzeba dokonywać konserwacji po ówczesnym oczyszczeniem ogumienia. Mowa tutaj o ogumieniu sezonowym i całorocznym, gdzie nie ma żadnych wyjątków od reguły. Pomijając złe przyzwyczajenia, lenistwo i poświęcanie uwagi naszym oponom możemy być pewni, że przetrwają one dłużej niż nam się wydaje.

Różnice opon sezonowych i całorocznych

Producenci opon opracowali wiele mieszanek gumy, która ma za zadanie sprawdzać się w różnych temperaturach i różnych warunkach atmosferycznych. W związku z powyższym ogumienie sezonowe jest wykonane z dwóch zupełnie innych mieszanek gumy. Letnie charakteryzują się gumą, która idealnie sprawuje się w wyższych temperaturach, oraz na powierzchni suchej i mokrej. Zimowe opony produkuje się z gumy, która dopasowana jest do temperatur niskich, mokrych, oblodzonych i pokrytych śniegiem dróg. Te różnice są ogromne, aczkolwiek dochodzi jeszcze jedna, a mianowicie dotyczy ona bieżników. W przypadku opon letnich mamy do czynienia z innym bieżnikiem, niżeli opon zimowych. Jak wiadomo bieżnik odpowiedzialny jest za wiele ważnych kwestii np. odprowadza wodę z kół. Następnie trzeba wspomnieć o ogumieniu całorocznym. Produkcja odbywa się z mieszanki gumy, która jest jakby pomiędzy dwoma wcześniejszymi. Ogumienie ze względu na gumę i bieżnik idealnie sprawdza się w niskich i wysokich temperaturach, oraz w każdych warunkach atmosferycznych. Pomimo tego, że niektórzy twierdzą, iż z racji użytkowania przez cały rok całoroczne ogumienie zużywa się szybciej jest w tym wiele nieprawdy. Wszystko zależy od częstotliwości jazdy, wcześniej wspominanej techniki, oraz dbałości.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ

Motoryzacja to moje życie! Od lat interesuje się samochodami, a od kilku ścigam się w amatorskich rajdach moją poczciwą czerwoną strzałą ;-)

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ